Sıkça Sorulan Sorular

Müşteri Hizmetleri
loading

KUR HESAPLA

SORU: Nasıl kiralama yapabilirim?

CEVAP: CARWINGO tarafından sunulan rezervasyon sisteminde, Türkiye geneli ofislerin filolarından tarama yapmak mümkün. Tarama sonrasında, uygun olan Araç ile 3 adımda rezervasyon yapmak mümkün.
SORU: Kiralama ücretine neler dâhildir? CEVAP: Rezervasyon sisteminde, Aracın standart Kiralama Ücreti gelmektedir. Ücrete, Kiralama bedeli, KDV ve Standart Sigortalar dâhildir. Aynı  ekran üzerinden, sağlanan ek hizmetleri (Bebek Koltuğu, Adrese teslimat vb.) de seçerek satın alma işlemini sonlandırmak mümkündür.
SORU: Araç Kiralama Süresi nedir? CEVAP: Araç kiralama süresi minimum 24 saattir. 24 saatten daha az süreli kiralamalarda 24 saat ücreti uygulanır.
SORU: Rezervasyonumun onaylandığını nasıl anlayabilirim? CEVAP: Rezervasyon sonrasında e-mail, SMS vb. yöntemler ile geri bildirim ulaşacaktır. Bildirim gelmeyen Rezervasyonlar tamamlanmamış demektir ve teyit etmekte yarar bulunmaktadır.
SORU: Rezervasyonumu değiştirebilir miyim, iptal edebilir miyim? CEVAP: Tüm rezervasyonlar Kiralama başlamadan önce değiştirilebilir. 48 saat önce iptal edilecek Kiralamalarda ücret kesintisiz iade edilecek, 48 saatten az kalan zamanlarda, % 25 kesinti ile ücreti iadesi gerçekleştirilecektir.
SORU: Araç kiralamada yaş sınırı ve minimum ehliyet süresi var mıdır? CEVAP: Sigorta şartları gereği Ekonomik sınıf Araçlarda 21 yaş ve 2 yıllık sürücü belgesi, orta ve üst Araçlarda 25 yaş ve 3 yıllık sürücü belgesi, Premium Araçlarda 28 yaş ve 5 yıllık sürücü belgesi sınırı bulunmaktadır. 
SORU: Araç teslimatında sözleşme mi imzalayacağım? Niçin? CEVAP: CARWINGO bir Araç Kiralama Platformudur, Araç Kiralama Şirketi değildir. CARWINGO ile yapılan sözleşme, sitelerden sağlanan hizmetler ile ilgilidir. Üye İşyeri ile Kullanıcı arasında başlatılan faaliyetin de bir Hukuki zemininin olması gerekmektedir. Bu neden ile Araç Kiralama başlangıcında, ilgili ofisin kendine özel Araç Kiralama Sözleşmesinin imzalanması gerekmektedir. Sonradan mağduriyetin yaşanmaması için imzalanan sözleşmenin tüm detaylarının (çıkış gün/saat, dönüş gün/saat vb.) dikkatlice incelenmesinde yarar bulunmaktadır. Örneğin, Sözleşmede belirtilen dönüş saatinin geçilmesi halinde ek bir günlük ücret tahsil edilecektir.
SORU: Kiralama Başlangıcında sadece Kiralama Sözleşmesini mi imzalayacağım?  CEVAP: Hayır Araç teslim edilirken Araç Teslim Tutanağı imzalanacaktır. İmzalamadan önce, Aracın durumunun (km bilgisi, Hasar durumu, Akaryakıt seviyesi, Avadanlık, stepne vb.) titizlikle kontrol edilmesi gerekmektedir. Kiralama sonunda aynı form üzerinden tespitler yapılacak ve ilk tespitte gözükmeyen hasar vb. durumlar müşteriden tahsil edilecektir. Mağduriyete neden olmaması için başlangıç tespitlerinin dikkatlice yapılması gerekmektedir. Fotoğraf ve Video çekimi en güvenli tespittir.
SORU: Kiralık Araçlarda HGS/OGS bulunuyor mu?CEVAP: Evet. Tüm araçlarda HGS/OGS bulunmaktadır. Ücretli geçişler "Kullandığın Kadar Öde" esası ile ücretlendirilir. HGS/OGS için +KDV ve ya ek servis ücreti talep edilebilir.
SORU: Araçlar sınırsız km değil mi? CEVAP: Tüm Günlük Kiralama ofisleri, günlük km limiti uygulamaktadır. Günlük km ‘nun aşılması halinde, kiralama bitiminde km aşım ücreti tahsil edilmektedir.
SORU: Araçların model yılı nedir? CEVAP: CARWINGO tarafından önerilen Araçlar azami 2 yaşında ve/veya 50 bin km ’yi geçmemiş araçlardır.
SORU: Kiralık Araçlarda Akaryakıtı nasıl kontrol edeceğim? CEVAP: 3 tip uygulama vardır. 1 - Dolu Depo (Araç dolu depo teslim edilir, dolu depo alınır. Aracın deposu dolu gelmediği takdirde, Kiralama Ofisi ekstra ödeme talep edecektir.) 2 - Boş Depo (Araç boş depo teslim edilir, boş depo alınır. Fazla yakıt ile dönülmesi halinde, yakıt iadesi ve geri ödemesi yoktur.) 3 - Adil Yakıt (Araç deposu nasıl teslim edildi ise, aynı şekilde geri alınır. Eksik getirmeniz durumunda, Kiralama Ofisi ekstra ödeme talep edecektir. Fazla Akaryakıt iadesi yapılmamaktadır) Uygulama ile ilgili detaylar Araç tesliminde aktarılmaktadır.
SORU: Araç Kiralarken hangi ödeme yöntemlerini kullanabilirim? CEVAP: Araç Kiralama Hizmetlerinde ödeme yöntemleri; Kredi Kartları (VisaCard, MasterCard, American Express Card vb.), Debit (Banka) Kartları, Sanal Ödeme kartlarıdır. Banka para transferi, Paypal vb. ödeme türleri kabul edilmemektedir. 
SORU: Peki, Kredi kartı zorunluluğu nereden gelir? CEVAP: Araç Kiralama işlemlerinde kredi kartı ön provizyon işlemi uygulanmakta olup, kredi kartına belirli miktarda depozito mahiyetinde blokaj konulmaktadır. 
SORU: Kredi kartı başkasına ait olsa olur mu? CEVAP: Araç Kiralama Sözleşmesine imza atacak kişi ile Kredi Kartı sahibinin aynı olması gerekmektedir. Sürücü olacak kişinin kendine ait Kredi Kartı yoksa da, Kredi Kartı sahibinin Sürücü Belgeli olması ve 2.sürücü olması halinde kiralama işlemi gerçekleşebilmektedir.
SORU: Kredi kartı bilgileri, ön provizyon ve blokaj neden alınır? CEVAP: Aracı kiralayanın araca ve/veya ekipmanlarına gelebilecek hasarlara karşı koruma sağlamaktadır. Trafik cezaları, lastik hasarı, kullanıcı kaynaklı arızalar gibi sürücü sorumluluğunda olan durumlardan dolayı kredi kartına ön provizyon sorgulaması yapılarak belirli bir miktar blokaj konacaktır. Bu uygulama tüm üye işyerlerimizde sabittir. Araç sınıfına göre provizyon değişmektedir Bu uygulama kredi kartından para çekildiği anlamı taşımamakta olup, araç geri teslim edildiğinde bloke edilen bu miktar, banka tarafından 10-30 gün içinde otomatik olarak kredi kartından kaldırılacaktır.
SORU: Ek sürücü için ödeme gerekiyor mu? CEVAP: Evet. Ek sürücü ücretleri standart ve günlük kiralama bedeli üzerinden hesaplanmaktadır. Araç Kiralama sözleşmesine yazılmamış sürücü sigorta kapsamı dışında kalır.
SORU: Araç tesliminde tüm sürücülerin sürücü belgelerini yanlarında bulundurmaları zorunlu mudur? CEVAP: Evet. Ek olarak; Rezervasyon numaranız, Nüfus Cüzdanı, Provizyon uygulanabilmesi için sürücünün adına olan Kredi Kartını bulundurmak zorundadır. (Eksik belgeler yüzünden alınamayan Araçtan CARWINGO sorumlu tutulamaz. İptal prosedürü uygulanır.
SORU: Kaza durumunda ne yapılması gerekir?
CEVAP: Kaza durumunda, Can Güvenliğini sağladıktan sonra, ilk yapılması gereken işlem, ilgili kiralama ofisini aramaktır. Eğer araç hareket edemeyecek durumda, aracı yerinden oynatmamanız gerekmektedir. 
SORU: Mesai saatleri dışında aracı teslim alabilir miyim? CEVAP: Arama yaptığınız sırada, arama saatine göre, teslimat yapan ofislerin seçeneklerini göreceksiniz. Mesai saatlerinde daha fazla seçenek görebileceğiniz gibi, mesai saatleri dışına çıkılması durumunda sadece hizmeti devam eden ofislerimizin seçeneklerini görebileceksiniz. Mesai saatleri dışında teslimlerde ücretler de farklı çıkabilir. Bazı ofislerimiz bu hizmet için ek ücret uygulamaktadır. 
SORU: Uçağım gecikir veya uçuş iptal edilirse ne olur? CEVAP: Derhal CARWINGO veya ilgili ofis ile iletişime geçmek gerekecektir. Böylesi durumlarda ofislerimiz rezervasyonu iptal etmeyecek ve Aracı bekletecektir. Rezervasyon sırasında uçuş numarası verildi ise, ilgili ofis uçuş numarasından takip edecektir.
SORU: Kiraladığım aracı nereden teslim alacağım? CEVAP: Seçtiğiniz yerden. Seçilen noktada verdiğimiz seçenekler tatmin etmiyor ise, teslim noktasını değiştirerek tekrar arama yapabilir ve yakında bulunan diğer seçenekleri de görebilirsiniz. Adrese teslim durumunda, bazı ofislerimizin ek ücret uyguladığını hatırlatmakta yarar var. Seçimlerinizi yaparken ofis teslim / adrese teslim arasındaki farka dikkat etmek isabetli olacaktır.
SORU: Ekstra ürünleri (Bebek Koltuğu, Navigasyon, Ek Sigorta vb.) nasıl satın alabilirim? CEVAP: Tümünü satın almak rezervasyon işlemi sırasında mümkündür. Sonrasında da rezervasyona ilave edebileceğiniz gibi, ofislerden de satın almak mümkündür. Son dakikaya bırakarak işlemleri uzatmak veya kalmadı yanıtı ile karşılaşmamak için öncesinde satın almak isabetli olacaktır. Ekstra ürünlerin ücretleri sabit ve tüm firmalar için geçerlidir. İlgili ofisin altında ekstra ürün çıkmıyorsa, ofiste o hizmet, o an için yok demektir.
SORU: Aracı erken bıraktım, ücret iadesi alacak mıyım? CEVAP: Hayır. Araç kiralama hesaplamaları aracı teslim alacağınız ve teslim edeceğiniz kesin saatler üzerinden yapılır. Belirtilen gün ve saatlerde Araç size aittir. Kullanılmayan saat veya günlerin ücret iadesi söz konusu değildir. Bu bilgiler size e-mail / SMS yoluyla iletilmektedir. Ayrıca tarihler aracı teslim almaya gittiğinizde yapılan kiralama sözleşmesine yansır.  
SORU: Bire bir seçtiğim araç değil de, muadil araç geldi. Niçin? CEVAP: Önceki müşteriden Aracın geç gelmesi, Aracın hasarlı gelmesi, son anda önceki müşterinin başka ofise dönmesi gibi durumlarda başvurulan yöntemdir. Rezervasyon işlemlerinde, X Araç vb. ibaresi ile işlemler yapılmaktadır. Ofisler, bu aracı veya teknik olarak (yakıt, vites ve segment vb.) en az bu araca denk gelen Aracı teslim etmekle yükümlüdür. Muadil aracı yok ise, ücretsiz olarak bir üst aracın teslimi söz konusudur. 

SORU: Kiralama Ofisi, kiralama sonrasında niye ek ücret aldı, kartımdan para çekti? CEVAP: Eksik yakıt ücreti, ekstra ürün ücreti, araç km veya zaman aşımı, park ve trafik cezaları, araçta oluşan hasarlar, OGS/HGS geçişlerinizden dolayı olabilir. Konu ile ilgili Kiralama Ofisinin bilgisine başvurulması gerekmektedir.
SORU: Kiraladığım araç arızalanırsa ne yapmalıyım? CEVAP: Arıza / kaza veya teknik bir arıza meydana geldiğinde Aracı hareket ettirmeden Kiralama Ofisinin verdiği acil telefon numarasını aramalısınız. Arızanın kısa sürede giderilemeyeceği durumlarda, kiraladığınız araç yeni bir kiralık araba ile değiştirilir. Hasar konusunda ise, Kiralayanın kusurlu olmadığı durumlarda; onarım süresi minimum 24 saat gerektiren hasarlarda, sözleşme koşullarına uyan Araç temin edilmektedir.
SORU: Hasar bedelleri tarafımdan talep edilir mi? CEVAP: Tek taraflı kazalarda mutlaka polis tarafında zabıt tutulmalıdır. Aracın altını vurma, hayvana çarpma vb. durumlar da bu kapsama girmektedir. Birden fazla aracın karıştığı kazalarda ise yasalar uyarınca, Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağı eksiksiz şekilde tamamlanmalı, kazaya dâhil olan Araçların Ruhsatları, Sigorta Poliçeleri, Sürücü Ehliyetleri ve tüm Sürücülerin eksiksiz iletişim bilgileri tamamlanmalıdır. Söz konusu işlemlerin eksiksiz tamamlanması halinde, hasar bedelleri ilgili Sigorta Şirketleri tarafından karşılanacaktır. Aracın kira kontratı üzerinde ismi yazılı kişilerden başkasına kullandırılması, Aracın normal kullanım koşulları dışında kullanılması (aracın yüksek motor harareti ile kullanılması, kötü yol şartları veya patlak lastik üzerinde yürünmesi, araca yanlış yakıt doldurulması ve benzeri diğer durumlar), Aracın trafik kuralları dışında kullanılması (yasal hız sınırlarının aşılması, kırmızı ışıkta geçilmesi ve benzeri diğer ihlaller), aracın alkol veya uyuşturucu madde etkisi altında kullanılması, Araçta taşınan bir yükün hasara veya kazaya sebep olması, Aracın dikkatsiz ve tedbir alınmaksızın kullanılması (yağışlı havalarda yol şartlarına göre hız ayarlamasının yapılmaması, öndeki aracın en az emniyet mesafesinden takip edilmemesi ve benzeri diğer kullanımlar), meydana gelmiş bir kazanın veya çalınma durumunun anında müşteriye verilecek olan irtibat telefonlarına bildirilmemesi, aracın kaza yerinde terk edilmesi (doktor raporu ile saptanmış engelleyici bir durum olması durumu hariç), meydana gelen bir kazada ilgili makamlardan 48 saat içerisinde gerekli raporların (trafik ve alkol raporu) alınmaması, Aracın çalınması durumunda orijinal anahtarının ve ruhsatının teslim edilememesi, onay alınmaksızın ve kira süresinin bitmesine rağmen aracın teslim edilmemesi, Aracın içerisinde taşınan yüklerden ötürü araçta veya karşı tarafta bir hasar oluşması, Lastik, cam veya farda hasar meydana gelen hasarlar Kaza Sigortası içerisine dahil değildir. 3. şahıslara verilen hasardan doğacak maddi tazminat tutarları, mecburi mali mesuliyet sigortası teminatı kapsamında teminat altındadır. Teminat sınırları dışında kalan tutarlar için müşteri kendisi sorumludur.

SORU: Araç fiyatları neden sabit değil? CEVAP: CARWINGO ‘nun en temel özelliklerinden biri Dinamik Fiyat Politikası ile çalışmasıdır. Yani; o günün koşullarında, kiralama yapılacak şehirde, en iyi fiyatlar ne ise düzenli olarak kontrol edilir ve anlık olarak değişir. Bu yüzden, baktığınız zaman göreceğiniz fiyatlar, kısa süreler sonrasında değişmiş olabilir. Ayrıca belirli zamanlar da kampanya olabilir, stok fazlası olan ofisler için anlık indirimler devreye girmiş olabilir. 

SORU: Havalimanlarında teslimat ücretli midir? CEVAP: Tüm Havalimanlarında, 7/24 teslimatlar ücretsiz olarak sağlanmaktadır.
SORU: Adresimde teslim almak istediğimde ekstra ücret öder miyim? CEVAP: Adrese teslimatlar ek hizmet olması nedeni ile genelde ücretlidir. Ancak Kiralama süresinde ve Aracın çıkacağı ofisin bu konuda kampanya vb. uygulamasına bağlı olarak ücretsiz de verilen bir hizmet olabilmektedir.
SORU: Farkı lokasyonda iade etmek istersem ücret öder miyim? CEVAP: Evet. Her ofisin şehirlerarası mesafeye göre değişen Tek Yön Ücretleri vardır. Zaman zaman, sitelerimizde bunun ile ilgili yayınladığımız kampanyalara denk gelmesi halinde ücret uygulanmamaktadır.

SORU: Kurum adına yada Bireysel olarak Fatura mı nasıl alacağım?
CEVAP: Kurumsal olarak talep edilecek faturalarda, Kiralama başlangıcında, ofise fatura bilgilerinin verilmesi gerekmektedir. Bireysel bilgiler zaten ofislerimizde bulunmaktadır, doğruluğunu teyit etmekte yarar bulunmaktadır. Faturalar, kiralama bitiminde basılarak e-fatura veya basılı fatura olarak müşteri adresine gönderilmektedir.
SORU: Kiraladığım araçla yurt dışına çıkabilir miyim? CEVAP: Hayır. Aracınızla ülkeler arası geçiş yapma imkanınız yoktur.
SORU: Araçlarınızda ne tür sigortalar bulunmaktadır? CEVAP: Sistemimizde bulunan Araçların tümünde Zorunlu Trafik Sigortası ve Kasko standart olarak sunulmaktadır. Ek Güvence kapsamındaki ürünleri (Full Kasko, Mini Hasar Sigortası vb.) sitelerden ve ilgili ofislerden öğrenerek satın alabilirsiniz.

© 2018 carwingo.com.tr
whatsapp