şanlıurfa tur gezileri

Halfeti - Şanlıurfa - Balıklıgöl - Göbeklitepe

Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltının ardından Fırat nehri üzerinde kuzeyden güneye 4. baraj olan Birecik Barajı ile bir kısmı sular altında kalan Halfeti’ye doğru yola çıkıyoruz. Bizi bekleyen özel teknemizle Birecik baraj gölü üzerinde birbirinden güzel manzaraların eşliğinde yaklaşık bir saat sürecek tekne turumuza başlıyoruz . Tekne turumuz esnasında ilk dikkatimizi çeken Fırat nehri ile Merziman Çayı’nın birleştiği noktada kurulan heybetli Rumkale oluyor. Kalenin ardından bir zamanlar yaşam alanı olarak kullanılmış mağara evleri ve önemli bir kısmı sular altında kalmış olan Savaşan köyünü, sular altında kalan caminin suların üzerinde kalan tek kısmı olan minaresini görüp fotoğrafladıktan sonra tekrar otobüsümüzle buluşup peygamberler şehri Şanlıurfa’ya doğru yola çıkıyoruz. Helenistik dönemin meşhur Edessa kenti olan ve Hristiyan resim sanatı üzerinde büyük etkisi olan kutsal mendil olayında önemli rolü olan Abgar Krallığı’nın başkenti olan Şanlıurfa’da ilk durağımız Şanlıurfa arkeoloji müzesi oluyor. Kentin Paleolitik dönemden İslam dönemine kadar olan tarihini görebileceğimiz müzede günümüzden 12 binyıl öncesine tarihlenen ve Balıklıgöl Adamı olarak bilinen heykelden Harran’daki Sin tapınağına ait kitabeye kadar şehrin tarihini gözler önüne seren eserleri gördükten sonra yürüyerek şehri gezmeye başlıyoruz. Yapacağımız yürüyüşte Hz İbrahim’in Nemrut tarafından ateşe atıldığına inanılan Balıklıgölü, az ilerisindeki Ayn Zeliha gölünü, Rızvaniye camisini ve Hz İbrahim’in doğduğu mağara olarak bilinen mağarayı görüyoruz. Buradaki gezimizin ardından eski Urfa’dan günümüze kalan en önemli eserlerden olan hanlar bölgesine geçiyoruz. Burada vereceğimiz serbest zamanda dileyen misafirlerimiz alışveriş yapabilirler yada meşhur Gümrük Han’da kahvelerini içebilirler. Serbest zaman sonrasında (açık olması durumunda) insanlığın bilinen ilk mabedine, Göbeklitepe’ye doğru yola çıkıyoruz. 1996 yılında kazı çalışmaları başlayan Göbeklitepe’nin Neolitik dönem insanının kutsal tapım merkezi olduğu bilinmektedir. Buradaki tapınakları görüp Göbeklitepe hakkında rehberimizden bilgi aldıktan sonra otelimize gidiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.Yemek sonrası Urfa kültürünün bir parçası olan Sıra Gecesi ( ekstra 75 TL)